با برخي از مهمترين خواص هندوانه آشنا شويد

نوآورد، وبسايتي براي بهبود سطح سلامت ايرانيان

با برخي از مهمترين خواص هندوانه آشنا شويد

۶ بازديد

خسته و كسل هستيد؟ به جنگ خستگي برويد و سوخت‌وساز بدن را افزايش دهيد
در فصل گرما بدن ما آب بيشتري از دست مي‌دهد و به همين دليل لازم است كه با مصرف آب زياد و مواد غذايي آبدار مانند هندوانه نيازهاي آن را تامين كنيد. هندوانه از 92 درصد آب تشكيل شده و از جمله بهترين ميوه‌ها براي خنك شدن و رفع عطش است.

علاوه بر اين، هندوانه سرشار از پتاسيم، ويتامين C، ليكوپن و آهن است كه كمك شاياني به مبارزه با خستگي‌هاي روزمره مي‌كنند. هندوانه سرشار از الكتروليت‌ها (سديم و پتاسيم) است. اين موضوع هندوانه را به يك ميان‌وعده‌ي شگفت‌انگيز تبديل نموده كه طراوت و انرژي را براي بدن به همراه مي آورد. هندوانه نه تنها باعث جبران الكتروليت ‌هايي كه از طريق تعريق از دست رفته‌اند مي‌شود، بلكه به جذب آب سلول‌ها و حفظ تعادل آب آنها كمك مي‌كند.

هندوانه و ديابت
نوع قندهايي كه در هندوانه وجود دارد قدرت شيرين‌كنندگي بالايي نسبت به قندهاي ديگر دارند. به همين دليل هندوانه طعم شيرين تري دارد. اگر از ديابت رنج مي‌بريد بايد بدانيد كه هندوانه با وجود كم قند بودن اما شاخص گليسمي بالايي دارد؛ يعني اينكه با سرعت بالايي قند خون را بالا مي‌برد.

برخي از مبتلايان به ديابت بر اين باورند كه چون قند موجود در صيفي‌جات از نوع قند ميوه و طبيعي است، پس مي‌توانند از اين ميوه‌ها به راحتي و بدون هيچ محدوديتي استفاده كنند و گاهي هم آب اين ميوه‌ها را جايگزين آب مصرفي به ويژه در فصول گرم سال مي‌كنند. اين اشتباه رايج گاه ممكن است به گمراهي فرد مبتلا به ديابت و در نهايت به عدم كنترل بيماري بينجامد.

برگرفته از مقاله جامع «خواص و فوايد درماني هندوانه»

منابع: جام جم آنلاين تبيان Phow

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.