۱۳ ماسك صورت براي پوست هاي چرب

نوآورد، وبسايتي براي بهبود سطح سلامت ايرانيان

۱۳ ماسك صورت براي پوست هاي چرب

۵۷ بازديد

بهترين ماسك هاي صورت براي پوست هاي چرب

ماسك صورت موز براي پوست هاي چرب
ماسك صورت تهيه شده از موز موجب لطافت و نرمي پوست مي گردد و بهترين تاثير آن بر روي پوست هاي چرب است. مواد لازم براي تهيه اين ماسك صورت عبارتند از: ۱ عدد موز كاملا رسيده، يك قاشق سوپ خوري عسل، و همچنين ۱ عدد پرتقال يا ليمو. اگر هميشه موز رسيده در دسترس نيست، مي توانيد موزها را در فريز نگهداري كرده و در موقع لزوم از آنها در تهيه ماسك بهره بگيريد( البته لازم است كه موز منجمد شده را قبل از استفاده در هواي محيط براي مدتي قرار دهيد تا يخ آن كاملا ذوب شود ). موز را كاملا هم بزنيد تا به شكل خمير در آيد، حال عسل را با آن اضافه كنيد، همچنين مي توانيد عسل و موز را درون مخلوط كن ريخته هم بزنيد تا اينكه كاملا با هم قاطي شوند. حال چند قطره آب پرتقال يا آب ليمو را به اين مخلوط اضافه نماييد. ماسك صورت موز آماده است. اكنون اين مخلوط را بر روي پوست صورت خود ماليده، حدود ۱۵ دقيقه صبر كنيد. براي پاك كردن ماسك، يك حوله لطيف را با آب سرد خيس نموده، بيشتر آب آن را بگيريد، سپس صورتتان را با آن تميز كنيد. البته به جاي آب سرد، مي توان از آب داغ ( نه آب جوش! ) براي مرطوب كردن حوله استفاده نمود.

ماسك صورت آرد نخود، زردچوبه، آب ليمو و شير
با استفاده از پودر نخود و زردچوبه مي توان يك ماسك صورت با تاثيرگذاري شگرف براي پوست هاي چرب تهيه كرد. براي تهيه اين ماسك، ۲ قاشق سوپ خوري پودر نخود را با ۲ تا ۳ قاشق سوپ خوري شير و مقداري آب در صورت نياز، مخلوط كرده و خوب به هم بزنيد. مخلوط حاصل بايد كاملا حالت خميري داشته باشد، نه زياد سفت باشد كه به راحتي از هم بپاشد، و نه خيلي نرم باشد. حال اين ماسك را به آرامي و با دقت بر روي صورت خود ماليده و ۳۰ دقيقه صبر كنيد. پس از گذشت اين مدت، ماسك را با آب شسته و تميز نماييد. تاثير اين ماسك بر روي صورت بسيار عميق بوده و بافت هاي مرده پوست را جدا مي كند. همچنين سبب مي شود تا چربي اضافه روي پوست از بين رفته و پوست تميز و زيبا گردد. از اين ماسك صورت هم به عنوان ماده اي با قابليت لايه برداري و هم به عنوان يك اسكراب مي توان استفاده كرد.
احتياط: استفاده از زردچوبه ممكن است موجب لك افتادن پوست هاي بسيار روشن شود. به همين دليل توصيه مي شود افرادي كه پوست شان خيلي روشن است از اين ماسك استفاده نكنند، بلكه اين ماسك صورت براي افرادي كه پوستشان خيلي روشن نيست مناسب تر است و نيز افرادي كه پوستشان رنگي متمايل به زيتوني دارد مي توانند از اين ماسك بهره بگيرند.

ماسك صورت پوست پرتقال براي پوست هاي بسيار براق
پوست پرتقال درماني بسيار موثر براي پوست هاي چرب است. پوست پرتقال را در سايه خشك كرده و آن را خرد كنيد تا به شكل پودر درآيد. اين پودر را با آب يا ماست قاطي كنيد. ماده حاصل ماسك صورت مورد نظر است! استفاده از اين ماسك صورت سبب باز شدن و تميزي منافذ مسدود شده پوست مي گردد. همچنين اين ماسك چربي اضافه روي پوست را پاك مي كند. 

ماسك صورت طبيعي ميوه اي
استفاده از ماسك صورت ميوه هايي همچون ليمو، پرتقال، گوجه فرنگي، گريپ فروت و پاپايا ( انبه هندي )، به شكل هاي مختلف مي تواند به سلامت، شادابي و طراوت پوست كمك كند. همه اين ميوه ها سرشار از ويتامين C بوده و داراي روغن هايي هستند كه موجب پاك شدن چربي هاي اضافه روي پوست مي گردند. مكانيزيم عملكرد اين روغن ها در پاك كردن چربي هاي پوست از طريق تنگ تر نمودن منافذ پوست صورت است، كه اين كار سبب كاهش ترشح چربي در سطح پوست شده، در نهايت موجب مي گردد كه پوست شما تميز و بدون چربي [ هاي اضافه ] گردد.
تذكر: بسياري از افراد ممكن است تنها در قسمت پيشاني، بيني يا چانه پوست شان چرب باشد و در اصطلاح به چنين پوست هايي تركيبي ( Combination ) گفته مي شود. اين افراد لازم است كه ماسك ميوه اي را تنها به قسمت هاي چرب پوست اعمال كنند و از اعمال آن به قسمت هايي از صورت كه پوست خشك دارند، بپرهيزند، چرا كه استفاده از ماسك بر روي پوست هاي خشك مي تواند موجب خشكي [ بيش از اندازه و نامطلوب ] پوست گردد.

ماسك صورت گوجه فرنگي براي پوست هاي چرب
استفاده از ماسك هاي صورت تهيه شده از گوجه فرنگي براي پوست هاي چرب بسيار مفيد است، به علت آنكه اين نوع از ماسك ها از سويي چربي اضافه روي پوست را در خود حل كرده و از سوي ديگر اندازه منافذي از پوست را كه بيش از اندازه باز هستند، كم مي كنند. اين قابليت ماسك گوجه فرنگي، آن را به انتخابي عالي براي افرادي تبديلي مي كند كه پوستشان چرب يا بيش از اندازه براق است.
ساده ترين روش تهيه ماسك گوجه فرنگي آن است كه يك گوجه فرنگي را كاملا له كنيد و آن را بر روي نواحي از پوست صورت كه چرب مي شوند [ و ميزان ترشح چربي در آنها بيش از حد معمول است ]، اعمال نموده، حدود ۱۵ دقيقه صبر كنيد. از اين ماسك دو تا سه بار در هفته استفاده كنيد تا اينكه پوست صورتتان كاملا تميز و صاف گشته،  لكه ها و جاي آكنه ها محو گردد.

ماسك صورت آب ليمو براي پوست هاي چرب
هر چند استفاده از آب ليمو موجب تحريك پوست مي گردد، اما ويژگي ديگري نيز دارد از جمله اينكه مشكلات ناشي از چرب بودن بيش از اندازه پوست را به شكل بسيار موثري حل مي نمايد. آب ليمو، همچون گوجه فرنگي و پاپايا( انبه هندي ) سرشار از ويتامين C است و استفاده از ماسك صورت حاصل از آن براي پوست هاي چرب بسيار مفيد است. ديگر خاصيت آب ليمو قابليت آن در پاك كردن چربي هاي جمع شده بر روي پوست و سفيد و روشن كردن پوست [ از طريق زدودن بافت هاي مرده روي پوست ] مي باشد.
افرادي كه پوست چرب دارند، بيش از ديگران پوست شان مستعد آكنه، جوش و لكه هاي سرسياه و سرسفيد مي باشد. شما مي توانيد آب ليمو را به هر ماسكي كه براي پوست هاي چرب تهيه مي شود، اضافه كنيد تا به شكلي هوشمند به مقابله با همه مشكلات پوست هايي ( مشكلات پوست هاي چرب ) بپردازد. ماسك تهيه شده از آب ليمو، پوست را تميز، با طراوت و تازه كرده، چربي و گرد و خاك جمع شده  بر روي آن را مي زدايد.
در ساده ترين شكل تهيه ماسك صورت آب ليمو، مي توانيد آب ليمو تازه را به نواحي چرب پوست خود اعمال كنيد تا پوست تميز شده و چربي اضافه جمع شده روي لايه بالايي آن برطرف گردد. همچنين افرادي كه پوست بدنشان نيز چرب است و مي خواهند چربي هاي اضافه را از سطح پوست بدن شان پاك كنند، مي توانند به هنگام استحمام، نصف يك ليمو را آب گرفته و آن را در آب داخل وان حل نمايند. شستشوي بدن در چنين آبي سبب پاك شدن چربي هاي اضافه از سطح بدن مي گردد.

 

اين مقاله بخشي از مقاله "13 ماسك صورت براي پوست هاي چرب" مي باشد.

نوآورد، نداي سلامت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.