خواص سير براي درمان سرماخوردگي و فشار خون

نوآورد، وبسايتي براي بهبود سطح سلامت ايرانيان

خواص سير براي درمان سرماخوردگي و فشار خون

۸ بازديد

مقابله با سرماخوردگي و آنفولانزا
در ماه‌هاي سرد سال كه بدن ما در خطر بيشتري براي سرماخوردگي و ابتلا به عفونت‌ها است، سير يك غذاي عالي براي تقويت سيستم ايمني است كه در مقابل سرماخوردگي، آبريزش بيني، سرفه و عطسه به پا مي‌خيزد. يكي از روش‌هاي سنتي درمان سرماخوردگي هم مصرف سير مخلوط شده با عسل در روزهاي اول بيماري بوده است.

آنتي اكسيدان هاي موجود در سير جزو تركيبات قوي هستند كه سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و از سرماخوردگي پيشگيري مي كنند. بنابراين توصيه مي شود كه سير را به برنامه ي غذايي روزانه تان اضافه كنيد. اگر سرماخورده ايد دم كرده ي سير بنوشيد. براي اينكار كافيست كه سير را له يا خرد كنيد و داخل آب گرم به مدت چند دقيقه دم كنيد. سپس محلول را صاف كرده و بنوشيد. مي توانيد كمي عسل و زنجبيل نيز به تركيب اضافه كنيد تا طعم بهتري بگيرد.

كاهش فشار خون
بيماري هاي قلبي عروقي نظير حملات قلبي و سكته هاي مغزي شايع ترين علل مرگ و مير در سراسر جهان مي باشند. فشار خون بالا، از جمله مهم ترين عوامل محرك اينگونه بيماري ها به شمار مي رود. مطالعات انساني نشان مي دهد كه مصرف سير در مبتلايان به فشار خون بالا، تاثير قابل توجهي بر كاهش سطح فشار خون اين افراد دارد.

آنژيوتانسين 2 پروتئيني است كه به انقباض عروق خوني بدن كمك مي‌كند تا در صورت لزوم، فشارخون افزايش يابد؛ اما آليسين كه تركيب موجود در سير است با ايجاد ممانعت از فعاليت آنژيوتانسين 2 باعث كاهش فشارخون مي‌شود. تركيبات پلي‌سولفيدي موجود در سير در بدن به گازهايي به نام هيدروژن سولفيد تبديل مي‌شوند كه توسط گلبول‌هاي قرمز بدن حمل مي‌شوند. اين گازها توسط گردش خون در گلبول‌هاي قرمز در سراسر بدن به گردش درآمده و باعث بهبود كنترل فشارخون خواهند شد.

خواص سير براي درمان سرماخوردگي و فشار خون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.