نوآورد، نداي سلامت

نوآورد، وبسايتي براي بهبود سطح سلامت ايرانيان

رابطه آيت الله هاشمي و سينما

۵ بازديد

محتوي و مضامين سينماييجالب اينكه آيت اللله هاشمي درباره مضمون و ساختار محتوايي فيلم ها نيز نظر داشته و معتقد بود:« يك نكته‌اي كه به نظرم هست اين است كه فيلم‌هاي ما يك اشكال كلي دارد -در تئاتر به خصوص- آن لطافت لازم را كه هنر بايد از آن برخوردار باشد ما در فيلم‌ها نمي‌بينيم. خشونت يك مقدار حاكم است، شايد آن روحيه‌هاي انقلابي و اين‌ها تأثير مي‌گذارد روي هنرمندان. يك مقدار برخوردهاي تند، سروصداهاي زياد، داد و فرياد كشيدن‌هاي بي‌مورد و خشن برخورد كردن در صحنه، اين‌ها فيلم‌ها را -آدم خيال مي‌كند- يك مقدار از كيفيت خوب پايين مي‌آورد. من در يكي از ملاقات‌هايي كه خدمت امام بودم، به مناسبتي مسائل فيلم‌ها مطرح شد، ديدم حضرت امام هم نظرشان همين است. فرمودند فيلم‌ها بيشتر جنبه‌هاي خشن و دعوايي و تند دارد، حتي در تعبيرات

منبع: تبيان

بهترين مواد غذايي طبيعي براي افزايش و تقويت اسپرم در مردان

۴ بازديد

گوشت قرمز بدون چربي
گوشت قرمز بدون چربي سرشار از ماده معدني روي است و به بالا بردن تستوسترون (هورمون جنسي مردانه) كمك مي‌كند، همچنين ترشح هورمون جنسي گلوبولين را محدود مي‌كند. گلوبولين ماده‌اي است كه از گردش خون در ناحيه تناسلي جلوگيري كرده و توانايي جنسي مردانه را كاهش مي‌دهد. مردان روزانه به 11 ميلي‌گرم روي نياز دارند. يك وعده‌ي غذايي حاوي 100 گرم گوشت گاو، 8.6 ميلي‌گرم روي، براي بدن تأمين مي‌كند.

گوشت قرمز بدون چربي همچنين با برخورداري از مقادير بالايي از پروتئين، ماده غذايي مناسبي براي افزايش قدرت باروري در نظر گرفته مي‌شود. پروتئين سطح دوپامين و نور آدرنالين را بالا مي‌برد. دوپامين و نور آدرنالين دو ماده شيميايي در مغز هستند كه حساسيت حين روابط زناشويي را بالا مي‌برند.

متن كامل مقاله در «بهترين غذاهاي براي افزايش و تقويت اسپرم»

منبع متن: تبيان

آموزش ساخت جيميل

۹ بازديد

روش ساخت جيميل
براي ساخت و ايجاد جيميل به سايت
www.gmail.com برويد. از اين صفحه هم براي وارد شدن به صفحه ايميل تان مي توانيد استفاده كنيد و هم براي ساخت ايميل. براي ساخت جيميل در پايين اين صفحه بر روي لينك Create account  كليلك كنيد. حال به صفحه ساخت جيميل وارد خواهيد شد و عنوان صفحه Create you Google Account  مي باشد. در سمت راست صفحه ستوني وجود دارد يا تعدادي فيلد كه بايد آنها را پر كنيد. 

در قسمت اول بايد نام و نام خانوادگي خود را وارد كنيد. براي وارد كردن اسم كوچك خود در فيلدي كه درون آن First نوشته شده است كليك كرده، اسم تان را به انگليسي بنويسيد مثلا اگر اسم تان جواد صادقي است در اين فيلد Javad و در فيلد بعد Sadeghi را وارد كنيد. پس از وارد نام و نام خانوادگي بايد يك نام كاربري مناسب و منحصر به فرد براي خود انتخاب كنيد. نام كاربري يا يوزرنيم (Username) مناسب داراي ويژگي هايي مي باشد. ...

متن كامل مقاله «ساخت جيميل»

سوال هوش (آزمون هوش)

۵ بازديد

تست هاي هوش استاندارد
امروزه تست هاي آي كيو استاندارد مختلفي در جهان وجود دارد كه رايج ترين آنها مقياس وكسلر براي بزرگسالان و مقياس هوش وكسلر براي كودكان مي باشد كه براي كودكاني كه در سن مدرسه قرار دارند مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. ديگر آزمون هاي تست هوش استاندارد و معروف عبارتند از: آزمون استنفورد-بينت، آزمون ويدكاك-جانسن براي توان شناختي و ادراكي، تست هوش ريون
(Raven)، آزمون آي كيو رينولدرز، آزمون كافمن براي كودكان و نيز دو آزمون موسوم به سيستم ارزيابي ادراكي و مقياس توان تشخيصي مي باشد.

ادامه اين متن در مقاله «آزمون هوش» قابل مشاهده است. 

آزمون روانشناسي

۲ بازديد

تست روانشناسي و ارزيابي رواني
ارزيابي رواني نيز مشابه تست روانشناسي است با اين تفاوت كه ارزيابي رواني نسيب به تست روانشناسي به شكل جامع تر و كامل تري به بررسي و ارزيابي ويژگي هاي شخصيت انسان مي پردازد. در ارزيابي رواني آزمون هاي و تست هاي مختلفي بر روي فرد شركت كننده صورت مي گيرد و پس از انجام همه تست ها روانشناس بر اساس نتايج به دست آمده به ارزيابي انسجام و يكپارچگي اطلاعات به دست آمده در آزمون هاي مختلف مي پردازد.

از جمله تست هايي كه در ارزيابي رواني ممكن است از فرد گرفته شود مي توان به آزمون هاي شخصيت طبيعي (نرمال) يا غيرطبيعي، تست هاي توانايي و هوش، آزمون هاي علاقه مندي ها و جهت گيري ها (گرايشات) و نيز اطلاعات به دست آمده از مصاحبه هاي صورت گرفته با فرد به دست مي آيد.

اطلاعات تكميلي در اين خصوص براي انجام ارزيابي رواني از راه بررسي تاريخچه فرد از لحاظ شخصي، شغلي و حرفه اي، يا سوابق پزشكي به دست مي آيد. در اين ميان تست روانشناسي يكي از منابعي است كه روانشناس بر اساس آن به ارزيابي وضعيت رواني و شخصيتي فرد مي پردازد.

براي مطالعه متن كامل مي توانيد به مقاله «آزمون روانشناسي» مراجعه نماييد.

منبع: ويكي پديا 

آزمون شخصيت شناسي

۳ بازديد

آزمون شخصيت شناسي MBTI
آزمون شخصيت
MBTI كه به آن آزمون شخصيت مايرز-بريگز نيز گفته مي شود و در واقع MBTI مخفف آن است، تست شخصيتي است كه از روي نظريه تيپ هاي شخصيت كارل گوستاو يونگ ايجاد گرديده است. اين آزمون نخستين بار توسط كاترين كوك بريگز و دخترش ايزابل بريگز مايرز در طي جنگ جهاني دوم طراحي و ايجاد شد و هدف آن مشخص نمودن مناسب ترين كار براي زنان شاغل در صنايع نظامي بود. اين تست شخصيت هر چند در آغاز نسبتا ابتدايي و ساده بود اما به تدريج كامل تر و دقيق تر شد تا اينكه در سال ۱۹۶۲ با عنوان آزمون شخصيت مايرز-بريگز منتشر گرديد.

اين متن بخشي از مقاله «آزمون شخصيت شناسي» مي باشد.

غذاهاي عضله آور را بشناسيد

۴ بازديد

كشك
كشك حاوي پروتئيني كامل است، كه داراي همه انواع اسيدهاي آمينه مورد نياز بدن براي ساخت و نگهداري عضلات مي باشد و همچنين با خوردن آن احساس سيري مي كنيد. مي توانيد كشك را با شير كم چرب، ميوه جات فريز شده، روغن انواع مغزها و يا با هر آنچه كه بنظرتان مفيد است مخلوط كرده و به عنوان يك وعده غذايي كامل ميل نمائيد.

ادامه مطلب در مقاله «غذاهاي عضله آور»

منبع: علم ورزش 

با فوايد عسل براي سلامتي آشنا شويد

۵ بازديد

خواص عسل براي قلب
عسل يك منبع غني از فنول و ساير تركيبات آنتي اكسيداني است؛ تركيباتي كه در كاهش خطر بيماري هاي قلبي عروقي مي باشند. اين تركيبات به گشاد شدن عروق قلب كمك نموده و سبب افزايش جريان خون به قلب مي شوند. همچنين
مي توانند از تشكيل لخته شدن خون در عروق خوني كه سبب سكته قلبي و مغزي مي شود، جلوگيري كنند.

در مطالعه انجام شده توسط محققان ايراني در سال ۲۰۰۸ كه در مجله جهاني «ساينتيفيك ورلد» به چاپ رسيد، به ۳۷ فرد چاق يا داراي اضافه وزن به مدت ۳۰ روز ۷۰ گرم عسل طبيعي داده شد. وزن بدن آنها، شاخص توده بدني، وزن چربي بدن، و كلسترول كل آنها قبل و بعد از مطالعه اندازه گيري شد. 

نتايج نشان داد عسل موجب كاهش ملايم وزن بدن (۱.۳ درصد) و چربي بدن (۱.۱ درصد) شد در حالي كه كلسترول تا ۳ درصد كاهش يافت. طبق اين مطالعه اين نتيجه گيري حاصل شد كه مصرف عسل طبيعي موجب كاهش فاكتورهاي پرخطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي مي شود. جمع بندي اين مطالعات نشان مي دهد كه مصرف ۷۰ گرم عسل طبيعي هر روز صبح به همراه يك ليوان آب گرم فوايد متعددي براي سلامت خواهد داشت.

ادامه مطلب در «فوايد عسل»

منابع: رژيم سلامتي خبرگزاري مهر

با روش تهيه قورمه سبزي آشنا شويد

۷ بازديد

قورمه سبزي را با قارچ گياهي كنيد (براي براي 5 تا 6 نفر)
اگر دوست داريد قورمه سبزي را گياهي درست كنيد اين دستور را امتحان كنيد. در اين نوع قورمه سبزي به جاي گوشت از قارچ استفاده شده كه اين خورش را كاملا گياهي كرده است.
 

  • ·         500 گرم سبزي خورشي ساطوري شده
  • ·         250 گرم قارچ
  • ·         نصف پيمانه لوبيا قرمز
  • ·         5 عدد ليمو اماني متوسط
  • ·         1 عدد پياز متوسط
  • ·         نصف قاشق چايخوري زردچوبه
  • ·         نصف قاشق چايخوري ادويه
  • ·         نصف قاشق چايخوري فلفل قرمز
  • ·         نمك به ميزان لازم
  • ·         روغن به ميزان لازم
  • ·         آبليمو به ميزان لازم

لوبياي قرمز را بپزيد. قارچ را در اين خورش به دو صورت درسته يا ورقه شده مي توان استفاده كرد. در هر دو صورت قارچ را بشوييد و با 2-1 قاشق روغن و 1 قاشق آبليمو تفت دهيد تا آب قارچ كاملا بخار شود و رنگ آن هم  روشن بماند.

شما مي توانيد ادامه متن را در مقاله «روش تهيه قورمه سبزي» مطالعه كنيد.

منبع: مجله اينترنتي برترين ها

با خواص روغن آووكادو آشنا شويد

۴ بازديد

بهبود هضم غذا
سوزش قلب به حالتي اطلاق مي شود كه اسيد معده وارد مري شده و موجب سوزش بافت اين بخش از دستگاه گوارش مي‌شود و با احساس سوزش در قفسه سينه همراه است. اگر به طور مكرر دچار سوزش قلب مي شويد يا از نفخ و گاز معده شديد و غير عادي رنج مي بريد و يا به سادگي خسته شده و احساس بي حالي مي كنيد، احتمالا سيستم گوارش ضعيف شما مقصر است. براي حل اين مشكل به غذاهاي خود روغن آووكادو اضافه كنيد.

در صورت تمايل مي توانيد ادامه متن را در مقاله «خواص روغن آووكادو براي سلامتي، پوست و مو» مطالعه كنيد.